Over bidden (about praying)

Vandaag is het 10 september 2014 en ik las vanmorgen over de werkelijke betekenis van het bidden.

Bidden is niet zomaar een losse vluchtige gedachte, maar eigenlijk een zeer openlijk delen van je diepere ik.

Het is jezelf blood stellen met al je vertrouwen en aangezien vrijwel niemand gewoon is om dat te doen, zullen de meeste mensen ook niet echt bidden in de diepere zin van het woord.

Maar wat zegt het woordenboek over bidden?

 

Today is September 10, 2014 I was reading about the true meaning of pray.

Pray is not just a simple thought, but actually a deep sharing of the human person in the words of God.

It is to expose yourself in all faith and since virtually no one is just to do so, most people will not really pray in the deeper sense of the prayer word.

But what the dictionary says about prayer?

I searched the enyclopedy of the internet and found 14 definitions of praying:

 

ik zocht in de enyclopedy van het internet en vond 14 definities:

 _______________________________________________________________________________________________________________________

01 BIDDEN = bidden werkw.Uitspraak:   [ˈbɪdə(n)] Verbuigingen:   bad (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen:   heeft gebeden (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen 1) praten met God religie Voorbeelden:   `bidden voordat je gaat eten`, `het Onzevader bidden...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/bidden


02 BIDDEN = Vragen of de natuurwetten even opzij gezet kunnen worden ten behoeve van een enkele sterveling die ook nog toegeeft dat `ie het niet waard is.
Gevonden op http://www.breem.nl/fldbgr/


03 BIDDEN = Een manier om met God, of het hoogste te communiceren.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10068


04 BIDDEN =  Let op: Spelling (deels) uit 1864: ow. en [bedrijvend werkwoord] [ongelijkvloeiend] (ik bad, heb gebeden); den rozekrans -, [bij de roomsch-katholieken] ) al de gebeden zeggen wier getal met op een koord geregen rolletjes of kralen overeenstemt; ik bid u; tot God -; [iemand] om iets -; bid en werk (ora et labora).*...DER, m. (-s), die b  Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali003nieu01_0005.htm


05 BIDDEN = bij christenen een gangbare praktijk, gericht op het vernemen van Gods woord; doet de christen in zijn gebed God een verzoek, dan wacht hij Gods woord steeds geduldig en met vertrouwen af. Gevonden op http://www.rkk.nl/abc/index.html

06 BIDDEN = [onregelmatig werkwoord]• praten met God  vb:voor het eten wordt altijd gebeden • iets dingend vragen vb:ze bidden om vrede
onregelmatig werkwoord: bid-den  ik bid  jij/u bidt  hij/zij bidt  wij/zij/jullie bidden  ik/jij/u/hij/zij bad  wij/zij/julli Gevonden op http://oud.digischool.nl/ne/nt2/LTR_B/W338.HTM

07 BIDDEN =(het uitspreken van een gebed) is praten met God. De bijbel noemt geen specifieke plaats, vorm of houding waarin dit moet gebeuren. De joden baden vaak staande, met de handen omhoog. Christenen bidden vaak met gevouwen handen en de ogen gesloten. Bidden kan zowel hardop als in jezelf.
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/bidden


08 BIDDEN = danken, gebeden, smeken, vragen    Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/bidden

09 BIDDEN =  •In gebed zijn. •Dringend iets vragen, smeken. Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/bidden


10 BIDDEN = woord uit 1812, uitleg bij teksten van E.J. Potgieter (1808 - 1875) verzoeken, smeken.   Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10859


11 BIDDEN =smeken.

Gevonden op http://cf.hum.uva.nl/dsp/ljc/


12 BIDDEN = 1) Aanroepen 2) Bedelen 3) Bezweren 4) Danken 5) Een gebed doen 6) Een gebed opzeggen 7) Gebed 8) Gebed opzeggen 9) Godsdienstige handelingen 10) Kerkelijke handeling 11) Nodigen 12) Nederig verzoeken 13) Religieuze handeling 14) Relegieuze handeling 15) Stilstaan in de lucht van roofvogels 16) Smeken 17) Vragen of smeken 18) Verzoeken 19) Vragen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/BIDDEN/1


13 BIDDEN = [vogel] - Australische grijze wouw biddend Een biddende roofvogel heeft een afwijkende vleugelslag en kijkt naar beneden. Bidden is het op dezelfde plaats in de lucht blijven hangen door snellere vleugelslagen te maken. Alleen vleesetende vogels zoals roofvogels of uilen bidden, kolibries bijvoorbeeld niet. De vogel slaat m
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Bidden_(vogel)


14 BIDDEN = god aanroepen; dringend verzoeken (toon de herkomst via de etymologiebank)
Gevonden op http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/bidden

________________________________________________________________________________________________________________________

IK HOOR OVER ALLE BETEKENISSEN HEEN DAT BIDDEN EEN ZEER DRINGEND VRAGEN, VERZOEKEN, SMEKEN OF AANROEPEN IS.

SOMS IETS MINDER UITGEDRUKT, MAAR OVER HET ALGEMEEN ZEER DIEP EN INWENDIG IETS VRAGEN OF VERLANGEN

Nu wil ik je graag iets over mijn eigen vertaling vertelling die ik verkreeg door de "morning revival"
Hier vernam ik in dat bidden werkelijk  het woord tot je nemen nemen is. Ook denk ik dan aan het BIDDEND LEZEN. Biddend lezen doe je als je werkelijk spreekt met de klank van woorden uit de Bijbel en deze met stemgeluid uitstpreekt. In veel kerken is dit helemaal niet gebruikelijk. Net zo als het proveceren en dat betekend het je uitspreken over je bevindingen van het woord van God. In veel kerken wordt dit nog beschouwd als het voorrecht van uitsluitend predikanten en dat je hier voor moet hebben geleerd. Ik vind het zelf vaak prettig om de stemmen van de verschillende heiligen te horen. Door biddend te leze
stelt men dat bidden het woord werkelijk tot je nemen is.


Ik herinner me uit andere kerken dat een zogeheten dominee zelfs in iedere zin een snikgeluid liet weerklinken. Toen ik dit eens besprak met een collega uit de zorg die deze dominee al veel langer kende, gaf zij me aan dat de beste man werkelijk al eens in snikken was uitgebarsten.Ook lees ik de verwondering van de Chinees Witness Lee, een man die voor mij een beter voorbeeld is.  Hij vertelde dat mensen tijdens het bidden helemaal niet de ogen hoeven te sluiten. En dat terwijl de meeste mensen die ik zie hun ogen wel sluiten. Maar Witness Lee is het nergens  in de hele Bijbel (66 boeken) tegen gekomen dat we onze ogen dicht moeten doen tijdens het bidden. Dit is natuurlijk een keuze voor iedereen voor zichzelf. Witness Lee is het alleen tegen gekomen dat Jezus zijn ogen richtte tot de hemel en toen uitsprak: " Vader..." ( Johannes 17:1)
We zien wel dat Jezus mensen hun ogen wist te openen. Jezus  liet mensen keer op keer zien en ervaren van wat werkelijk licht was. En hij deed dit omdat hij zag dat mensen keer op keer  in duisternis verkeerden.

Lees hier over een paar verhalen van Lucas en Marcus:

( Lucas 8:26-39 en  Marcus 5:1-20)  of (Lucas18:35-43 en Marcus 10:46-52)

 

HEAR ABOUT ALL MEANINGS AROUND THE PRAYER A VERY URGENT QUESTIONS, CALLING ON, CALL OR CRY IS.
SOMETIMES LESS BY SOMETHING, BUT GENERALLY VERY DEEPLY AND LINED WITH SOME QUESTIONS OR STRONG DESIRES 

Now I like to tell you some about my own translation that I got from the testimony of the "morning revival"

This told to pray in the word that will really take you. Also I was thinking about  PRAY READING. PRAY READING is if you speak out the words of God and to pray with voice and sound. In many churchlife this is not usual at all. But I like it to hear the sound of the different saints. To recognize what I trust more and more if I listen to other saints in good sounds, every time again and deeper.
 

I remember from other churches that called a pastor even had a sniffle sound reverberate. Every sense When I once discussed this with a colleague in the concern that this pastor knew much longer, she gave me the best man really had erupted. Already sobbing I also read the amazement of the Chinese Witness Lee, a man who for me is a better example. He said that people do not have to close their eyes. While praying And while most people I see do close their eyes. But Witness Lee is nowhere in the entire Bible (66 books) encountered that we should do while praying. Closed our eyes Just that he came to a part waaropt Jesus turned his eyes to heaven and uttered, "Father ... (John 17: 1)

However, we see that Jesus was able to open people's eyes. Jesus gave people time and again see and experience what was really light. He did this because he saw that people were in darkness every time.

For example, Read a few stories in the books of Luke and Mark

(Luke 8: 26-39 and Mark 5: 1-20) or (Luke 18: 35-43 and Mark 10: 46-52)

Maak jouw eigen website met JouwWeb