Jacob

In december 2014 startte ik mijn studie van aartsvader Jacob en ik merk dat deze aartvader erg belangrijk is in het hele Bijbelboek. Eigenlijk wist ik helemaal niet wat een aartsvader was en ik las over de 3 erg belangrijke aartvaders uit het oude testement.

 

In December 2014 I started my study of the patriarch Jacob, and I notice that this arch-father is very important in the whole Bible. Actually, I didn't knew what a patriarch was and I read about three very important patriarchs of ancient testement.

De eerste aartsvader is dus "Abraham"
The first patriarch is, "Abraham"

Abraham was de aartvader "van de rechtvaardiging"

Abraham was the arch-father "of justification"

De tweede aartsvader is "Izaak"
The second patriarch is "Isaac"

Vader Izaak is aartsvader van "de Genade" . Op dit schilderij zie je dat de oude blinde aartsvader Izaak zijn zoon Jacob zegent in de veronderstelling dat het zijn zoon Isau was. Dit ook volgens plan van zijn vrouw Rebecca die in het schilderij op de achtergrond staat afgebeeld. Moeder Rebecca hielp haar lievelingszoon Jacob mee om de zegening als eerstgeborene te kunnen krijgen. Zij vertelde haar zoon Jacob precies hoe ze haar man en dus natuurlijk zijn vader moest bedriegen. Dit is dan ook de vermoedelijke reden dat de naam van hielenlichter voor haar zoon Jacob in de wereld is gekomen.


Father Isaac was the patriarch of "Mercy". In this painting, you 'll see the old blind patriarch Isaac is blessing his son Jacob in the assumption that he was his son Isau. This was also planned by his wife Rebecca who is depicted in the painting in the background. Mother Rebecca helped her darling son Jacob along to get the blessing as firstborn. She told her son Jacob exactly how he had to cheat her husband and of course his own father  This is also the probable reason that the name of heels lighter was spread over her son Jacob all over the world.

 

De 3e aartsvader is "Jacob"

Jacob is de aartsvader van de

"transformatie"

In het verhaal van Jacob wordt Gods doel  geopenbaard.

Godss dole voor Jacob was niet hem een vredig, blij en een gelukkig leven te geven en hem vervolgens naar de hemel te brengen. Nee, Gods doel was het om af te rekenen met deze beklagneswaardige hielenlichter totdat hij getransformeerd was tot een prins van God, die Zijn beeld draagt om Hem tot uitdrukking te brengen en Zijn heerschappij uit te oeenen om Hem te vertegenwoordigen.

 

Jacob was the patriarch of the "transformation" In the story of Jacob is revealed God's purpose. God's purpose for Jacob was not to give him a peaceful, happy and a happy life, and then to bring him to heaven. No, God's purpose was to deal with these lamentable heels lighter until he could transformed into a prince of God. Someone who will presentate his image to express Him to everyone. And to exercise his dominion to represent God.

 

Gods verkiezing komt voort uit Gods barmhartigheid (Rom 9:15) God zei tegen Mozes, " Ik zal Mij erbarmen over wie ik Mij erbarm en Mij ontfermen over wie ik Mij ontferm"  (Rom 9:15)


God's election comes from the mercy of God (Romans 9:15) God said to Moses, “I will have mercy on whom I have mercy, and I will have compassion on whom I have compassion." (Romans 9:15)

 

Wij zijn allemaal objecten van Gods barmhartigheid.

We zijn Hem allen zeer dankbaar dat Hij ons barmhartig is geweest!

Het ligt niet aan hem die wil, ook niet aan hem die loopt,

maar aan de Zich erbarmende God" (Rom 9:16)

 

We are all objects of God's mercy.
We are all very grateful to Him that He was merciful!. It is not of him who wills, nor of him that runneth,

So then it does not depend on the man who wills or the man who runs,

but on God who has mercy. (Rom 9:16)

 

Gods verkiezing ligt ook aan Gods genade  ( Rom 11:5)

We zijn niet alleen de objecten van Gods barmhartigheid;

wij zijn ook de objecten van Zijn genade.

We zijn onder Gods barmhartigheid, en Zijn genade is in ons.

Nu zijn we niet alleen onder Gods barmhartigheid; we hebben ook Zijn genade,

de levende persoon Christus als de Geest, binnenin ons.

Dit is Gods verkiezing.

In het verslag van het leven van Jacob zien we iets wat als barmhartigheid van God kan worden aangegeven

en iets was als genade kan worden aangeduid.

 

God's election is also the grace of God (Romans 11: 5)
We are not only the objects of God's mercy;
we are also the objects of His grace.
We are under God's mercy and His grace in us.
Now we are not only under God's mercy; we also have His grace,
the living person of Christ as the Spirit within us.
This is God's election.
The report of the life of Jacob we see something like mercy of God may be indicated.

 

Gods verkiezing is de eerste zegen die Hij aan ons heeft gegeven.

Zijn keuze is Zijn verkiezing.

Dat wij gekozen zijn door God was volgens Zijn voorkennis ( 1Pe.1:2; Rom 8:29)

Ik houd van het woord voorkennis.

Voordat we werden geboren kende God ons al.

In de verleden eeuwigheid heeft God ons gekozen en voorbestemd volgens Zijn voorkennis.

(Life-study of Genesis, p863)

 

De uitdrukking soevereine barmhartigheid

betekent  dat Gods barmhartigheid volledig volgens ZIjn soevereiniteit is.

Een vat  van barmhartigheid zijn is niet het resultaat van onze keuze;

dit vindt zijn oorsprong in de soevereiniteit van God.

Het is uit Gods soevereiniteit dat Hij ons als vaten van barmhartigheid schiep om Hem te bevatten.

Zijn soevereiniteit is de basis van Zijn verkiezing. (The Conclusion of the New Tenstament, pp.1184-1185)

 

God's election is the first blessing that He has given to us.
His choice is his election.
To have been chosen by God according to His fore knowledge (1Pe.1: 2; Rom 8:29)
I love the word "knowledge" .
Before we were born God knew us already.
In eternity past, God has chosen us and predestined according to His foreknowledge. (Life-study of Genesis, p863)

 

The words: sovereign mercy
means that God's mercy is fully under its sovereignty.
A vessel of mercy are not the result of our choice;
This is rooted in the sovereignty of God.
It is God's sovereignity that He created us as vessels of mercy to contain Him.
His sovereignty is the basis of His election. (The Conclusion of the New Testament, pp.1184-1185)

 

Als we Gods verkiezing kennen,

kunnen we onszelf aan Gods borst leggen;

we kunnen onszelf op Hem werpen

en erop vertrouwen

dat Hij ons brengt tot het punt dat we tot Zijn welbehagen zullen zijn.

 

If we will know God's election,
we can put ourselves in God's breast;
and we can throw ourselves upon Him
Lets trust that He brings us to the point we to his good pleasure.
If we know God's election,
we can put ourselves in God's breast;
we can throw ourselves be upon Him
So we can trust He will bring us to the point That we will be in His good content.

 

(CWWN.vol 35, " The God of Abraham, Isaac, and Jacob," pp. 116-117)

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb