Getuigenis (testimony)

 

 

Rijswijk -

20 juli 2014 08:05 AM door Hans de Groot

Al weken speelt er de naam Hagar in mijn hoofd.

 

Vanuit de betekenis van een naam die gedragen werd door een bijzonder vrouw kwam ik tot de volgende conclusie.
Het is een naam die voor 2 verschillende eigenschappen staat,

De betekenis staat dus voor:

1) iemand die vluchtend is
2) Iemand die aan het stangen is, of liever gezegd: iemand die bewust of onbewust, aan het pesten of dwarsliggen is.

Wanneer we deze 2 eigenschappen zo vernemen zullen we in eerste instantie denken: Nou dat wil ik niet hoor! Ik wil niet vluchten, waarom zou ik? Ik heb toch niets verkeerd gedaan of wel soms? En ik moet ogenblikkelijk denken aan een bijzonder Nederlands liedje: "Vluchten kan niet meer!

Rijswijk -

July 20, 2014 08:05 AM by Hans de Groot

The name Hagar has been playing in my head for weeks.

 

From the meaning of just a name of a woman, I came to next conclusion:
It is a name that stands for 2 different properties, 

So the meaning stands for:

 

1) a person who is fleeing
2) A person who is talking wrong fighting not in long but very short way, someone who consciously or unconsciously, fight the other just  to force a little movement.

 

When we hear that these two properties, we will initially think: "Well I don't not want to escape!  Why I should? I do nothing wrong, do you think? And immediately I have to think of an unique and very powerful Dutch song: "Flights can't anymore!" In Dutch: VLUCHTEN KAN NIET MEER!

 

Vluchten is vaak zinloos. Er bestaat een zeer bijzonder en bekend verhaal van de Franse schrijver Victor Hugo  over de verschoppelingen van de stad met de naam “Les Miserables”

Dit gaat over een man die aan het vluchten is voor zijn vijand, een vertegenwoordiger van de aardse wetten, die hem in zijn hele leven lijkt te achtervolgen

Of denken we aan alle mensen die moesten vluchten tijdens de 2e wereldoorlog dan signaleren we vele groepen met mensen die voortdurend moesten vluchten. Zie hier het schrikbeeld van een Nederlands verslag over deze vreselijke en zeer onmenselijke tijd.

 

We zien het zelfs bij het verhaal van Abraham. Abraham die zijn eigen vader Terach wilde ontvluchten omdat hij het niet meer met hem eens kon zijn.

Terach was de vader van Abraham. Het woord kan worden vertaald als "zwerver", maar het kan ook "turahu" (wilde geit) hebben betekend.

 

 

Flights are often meaningless. There is a very special and well-known story of French writer Victor Hugo about the outcasts of the city with the name "Les Miserables"

This is about a man fleeing for his enemy, a representative of the earthly laws, which seems to haunt him throughout his life.

 

Whether we think of all the people who had to flee during the 2nd World War, we identify many groups of people who constantly had to flee. See here the specter of a Dutch report on this terrible and very inhuman time.

 

We see it even in the story of Abraham. Abraham that his father Terah wanted to flee because he could no longer agree with him.

Terah was the father of Abraham. The word can be translated as "bum", but it may also have meant. "Turahu" (wild goat)

 

 

 

 

Hele volkeren moesten een hele geschiedenis vluchten en werden hier zeer gefrustreerd over. Denk hierbij aan de Joden, de "zwarten" , de Koerden, de zigeuners, de homo’s, en de geestelijk en verstandelijk gehandicapten en zag maar rustig dat dit de allergrootste groep van de mensheid zal zijn.

Er blijft eigenlijk niet veel over van de mens wanneer je iemand zoekt die feitelijk niet op de vlucht is. Eigenlijk zijn we allemaal op de vlucht, maar hebben de meeste dat gewoon niet door. Het een en ander wordt geïllustreerd in een verhaaltje over een zondeval, waarbij de mens als onmiskenbaar niet als perfect zal kunnen bestaan.

We zijn dus feitelijk allemaal op de vlucht of we dat nou willen of niet, maar er bestaat dus zonder enige twijfel een behoorlijke hapering aan de mens die er dus ook echt niet voor niets is. Ik wil dan ook liever niet gaan kijken naar de werkelijk reden waarom men verplicht en vrijwillig moest vluchten, maar meer daar het feit dat vrijwel ieder mens een vluchteling is geworden.

Heel veel mensen hielpen mee om anderen te veroordelen. Zo worden dus nog dagelijks miljarden mensen vervolgd en dat is alleen mogelijk door de steun van de normale allerdaagse burger. Een voorbeeld van een man die Nederland heeft moeten vluchten voor de tweede wereld oorlog is bijvoorbeeld de man Max Tailleur. Hij moest vluchten omdat hij een Jood was. Na de oorlog wilde hij terug keren, maar kon dat niet zonder iets te willen gaan veranderen. Hij richtte daarom de cabaretgroep "De Doofpot"  op waarin hij feitelijk een handreiking werde gedaan voor vele  Nederlanders die er feitelijk echt verantwoordelijk voor konden zijn dat hij had moeten vluchten en geloof me maar: Dit zijn er ook miljoenen geweest!

Kijk naar het Amerikaanse filmpje dat destijds internationaal kon kon worden bekenen:

 

 

Whole nations had a history flights and were very frustrated about here. Think of the Jews, "blacks", the Kurds, Gypsies, gay men, and the geestelijk and mentally handicapped and looked quietly but this is the biggest group of humanity will be.

 

There really is not much left of man when you're looking for someone who is not actually on the run. Actually we are all on the run, but most that just is not on. The foregoing is illustrated in a story about a fall from grace, in which man will not be able to exist. As unmistakable as perfect

 

So we are actually all on the flight whether we like it or not, there is thus no doubt a decent hitch to the man who is thus really is not for nothing. I would therefore prefer not to look at the real reason why they had to flee mandatory and voluntary, but more the fact that almost every human being has become a refugee.

A lot of people helped to condemn others. So as to be every day billions of people persecuted and that is only possible through the support of the normal everyday citizen. An example of a man who had to flee to the Netherlands Second World War, the husband Max Tailleur. He had to flee because he was a Jew. After the war, he wanted to return, but could not move without wanting to change anything. He therefore founded the cabaret group "The Cover-up" on which he actually a guide werde done for many Dutch who actually really responsible for could be that he had to flee, and trust me: this, there have been millions!

Look at the American film that could be looked at that time was internationally:

getuigenis - testimony

 

Begin tekst van het ontstaan van deze site:

 

Prettig kennis met je te maken

Mijn naam is Hans en ik ben 57 jaar en ik heb vandaag deze website willen maken omdat ik op deze ochtend over de betekenis van het woord GETUIGENIS heb geschreven. Wat is een getuigenis?

En ook al spreek ik me uit over een getuigenis, niet alles dat ik zeg is heilig en op deze website tref je buiten dat wat heilig is ook datgene aan van dat wat in vele ogen zonde is. Juist omdat ik vanuit pedagogisch standpunt wil vertellen dat we juist het allerbeste leren van onze fouten en niet altijd direct van wat we hebben, gezien, gelezen of gehoord. Want een getuigenis zal pas tot je spreken wanneer je het in de beweging van alle dag zult kunnen herkennen en niet wanneer je het slechts als je het als een belezen coach kunt aanwijzen en als hogepriester of lefiet zal kunnen zijn in de Barmhartige Samaritaan. De namen van mensen zal ik daarbij zoveel mogelijk achter wegen houden. Maar de daden zal ik onverbloemd hier op deze site vermelden.

 

Beginning text of the origin of this site:]

 

Nice to meet you to.

My name is Hans and I'm 57 years old and I want to make today this site because I've written this morning about the meaning of the word TESTIMONY  What is a testimony?

And even though I pronounce a witness, not everything that I say is sacred and on this website you will find the holy things, but  the things in sin for many eyes. Just because I want to tell you that we really can learn the best from our mistakes and not just only in the directly from what we have seen, read or heard. This I will do from pedagogically position. Because a witness will not speak to you if you can't  recognize it'll be in motion all day. So not only if you can designate it like a coach and as a well-read high priest or lefiet of the story: Good Samaritan. The names of people I will keep taking as many back roads. But the deeds I will candidly stated here on this site.

De geloofsovertuiging

Mensen geloven en doen dat vaak volgens een bepaalde overtuiging. Maar deze overtuiging brengt in de meeste gevallen behoorlijk wat problemen met zich mee. En dat is zodra ze gaan geloven dat van wat wij zeggen, werkelijk de enig geldende waarheid zal zijn. Wanneer deze geluiden te hard door zullen dringen zal men zelfs kunnen spreken van een sekte en zal het geheel zeer ongeloofwaardig worden in een veel breder verband. Daarom is het zaak dat we te allen tijde proberen om een werkelijke zuiverheid te benaderen en zullen we daarbij meer dan eens in ons eigen lichaam moeten kijken. Want in de meeste gevallenheeft daar een pijn zich verscholen die de mens er toe kan brengen om toch tot onwaarheid te kiezen. Beter zou men er dus als mens er aan doen om niets te zullen gaan veroordelen en hierbij het zeer grote voorbeeld van Jezus te gaan volgen. Jezus, was de Godmens die zich werkelijk wilde omringen met “hoeren” en “criminelen” en ze daarmee helemaal niet wilde veroordelen en er juist voorbeeld voor kon zijn. Zodra de mens zich schuldig maakt aan oordelen en veroordelingen zou ik ze willen verwijzen naar Petrus 3 of naam het verhaal van Judas, die hier een aardige openbaring van hebben laten zien. Petrus die dus heel erg duidelijk stelt dat de vrouw naar haar man moet luisteren en Judas die heel duidelijk laat zien hoe zijn levenswandel eindigde toen hij zijn woorden wilde verkopen voor geld. We kunnen hier dan direct de gelijkenis bij gaan houden van achtereenvolgens:

 

   1. De 2 bomen in het paradijs
   2. Adam en Eva
   3. God en Mammon
   4. Kaïn en Abel
   5. Jacob en Esau
   6. Sarah en haar slaaf Hagar
   7. Tamar en haar stiefvader Juda
   8. Jezus en zijn discipelen tegenover Legioen
   9. De Samaritaan en de hogepriester met zijn knecht
  10. De 2 zonen uit "de verloren zoon"

 

Hierboven dus even een zeer grote schat aan rijkdom die allen gelden als getuigenis van het boek dat niet voor niets kan worden aangemerkt als het boek der waarheid: De Bijbel. Deze lijst zal ik met groot gemak kunnen verdubbelen, want er zijn werkelijk tientallen voorbeelden van op te noemen. En het is dus alsof de mens uiterst doof en blind is en deze verhalen stuk voor stuk nog niet kennen en zeer begaan zullen zijn met het menselijke lichaam waar ze naar willen gaan luisteren en hierbij helemaal niet door zullen krijgen van waar ze mee bezig zijn.

Ik maak het herhaaldelijk mee dat ik mensen ontmoet die van grote waarde zijn, maar die ook heel duidelijk hun menselijke natuur doen laten gelden, Dit kunnen heel sterke gelovigen zijn die werkelijk hun hele leven in het teken van God hebben gesteld en hier zeer goed naar trachten te leven. Maar toch zie ik ze dan oordelen en veroordelen en elkaar helaas niet begrijpen. Woorden die ik uitspreek vanuit mijn eigen menselijke kant, worden dan dikwijs als bewijsstukken aangevoerd om vervolgens te kunnen koketteren met het zo geliefde zinnetje ' ZIE JE WEL?

JE HEBT HET ZELF IMMERS OOK GEZEGD?

Maar ze begrijpen dan blijkbaar niet dat ik werkelijk nog steeds een goede verstandhouding met hun "meest gevreesde” tegenstander zal kunnen hebben. Sommigen zullen zelfs aan willen halen dat ik me met de DUIVEL of met SATAN zal gaan vermengen, maar niets is daadwerkelijk volgens die menselijke getuigenis. Zolang ik probeer te leven volgens de woorden van Jezus die mij duidelijk heeft kunnen maken:

HEB UW VIJANDEN LIEF! Zal ik proberen dit gegeven te volgen en willen aannemen dat feitelijk iedereen een kind van God zal zijn. Dan zal ik terugdenken aan mijn gesprek met majoor Bosshardt die mij letterlijk in woorden heeft willen vertellen: "We zijn allemaal kinderen van God en proberen allemaal of we God wel of niet kunnen vinden in ons leven” Ja en soms zit er dan wel eens iemand bij die je iets minder kunt vertrouwen, maar toch is dit de glans, de kracht en werkelijke straling die voor mij de heilige Bosshardt kon uitstralen en als een 2e moeder Theresa niet voor niets in heel Nederland kon worden geprezen als de meest overtuigende gelovige van heel Nederland. En zelfs over haar hoor ik in het gemeenteleven hele sterke vooroordelen en moet ik heel even slikken. Mensen willen blijkbaar onophoudelijk in zichzelf gaan geloven en dragen geen van allen hun eigen kruis, terwijl juist dat het motto van deze week ook weer zal zijn in de morgenwacht die ik gisteren heb gelezen. Om hier dan toch even nog iets van aan te halen, wil ik dus het volgende aanhalen: Er wordt in dag 2 ingegaan op offers bij de genezing van huidziektes. Bijna als een medische encyclopedie treffen wij hierin aan hoe we van huidziektes af kunnen komen. Het voorbeeld: neem 2 levende reine vogels, waarvan je er eentje gaat slachten boven een aardewerken schaal met bronwater en vervolgens komen daar dan nog de ingrediënten van cederhout, karmozijn en hysop, waarvan ik even niet weet van wat het betekend, maar goed vervolgens neemt met dan nog 3 schapen, 2 mannelijke en 1 vrouwelijk schaap waarvan men er eentje slacht en in een meel dompelt dat aangemaakt is met olijfolie en waarbij dan nog een 6/10 liter olijfolie van bijgevoegd moet worden. Maar om geen fouten te willen schrijven hier nog even de werkelijke tekst die afkomstig is uit de Bijbel en dan dus Lv14. Wat ik hier dus uit haar is dus dat zelfs de woorden HAAR, BAARD + WENKBROUWEN betekenisvol in de Bijbel worden genoemd en dat dit dus niet zomaar wordt genoemd.

Het daagt mij zelfs uit om het recept in het geval van een huidziekte, werkelijk te gaan beproeven, want nog niet eerder kwam ik een dergelijk nauw omschreven recept voor genezing in de Bijbel tegen. Je zou toch onmogelijk een kwakzalver genoemd mogen worden wanneer je hier daadwerkelijk de proef op de som zou nemen, doe ik even vermoeden. Of misschien ontgaat een deel van een beeldtaal dan mij even. Ook van belang was voor mij te lezen over de dag 1, die ik gisteren ook voor het eerst heb gelezen Hierin zien we dus heel duidelijk een tekst die over de goedbedoelde Petrus gaat en een zeer goede definitie van IN HET ZELF ZIJN geeft en hier lezen we dan wanneer we de Bijbel er bij houden en ik vulde deze bladzijde aan met:

Mt16:22 PETRUS NAM JEZUS APPART EN WILDE HEM DE LES LEZEN EN ZEI: GOD BEWARE JE, DAT ZAL JE NIET OVERKOMEN! Mt16:24-25 WANNEER JE MET MIJ WILT ZIJN, NEEM JE EIGEN KRUIS DAN EN VOLG ME! Mt:26 / MAAR WAT KAN EEN MENS GEVEN DOOR ZICHZELF VAN HET LEVEN TE BEROVEN

Tevens lees ik er voor het eerst over de betekenis van de hoofdbedekking van de bruid en dat is eigenlijk bij vrijwel iedere huwelijksvoltrekkingen. Wanneer ik dat had geweten voor mijn eerste huwelijk, was het misschien ooit nog gered. Maar de Bijbel geeft dus letterlijk de betekenis van de hoofdbedekking bij een bruid. Uit de tekst lezen we dus letterlijk:

 

NET ALS EEN VROUW AFHANKELIJK MOET ZIJN VAN HAAR MAN, ZO MOET DE ZIEL AFHANKELIJK ZIJN VAN GOD

Of met andere woorden: Wij kunnen ons zelf niet redden en we zijn mensen die dus " gevallen” zijn. We moeten als inhoud willen aannemen dat we HEM tot onze inhoud zullen nemen. Dit is waar we in geloven als de enige oplossing van ons menselijk ronddwalen en is voor de hele mensheid gelijk. Dus niemand mag zichzelf een hogere positie gaan aanmeten dan de ander.

WANNEER WE IN HET LICHAAM OPGEBOUWD WORDEN MOET HET ZELF VERTREKKEN

WE MOETEN DUS HET VISIOEN VAN HET ZELF LEREN ZIEN

Regels voor de reiniging

1 De HEER sprak tot Mozes:

2 ‘Als iemand die een huidziekte heeft rein verklaard kan worden, gelden de volgende regels. Men moet hem bij de priester brengen.

3 Deze gaat het kamp uit en stelt een onderzoek in. Blijkt dan dat de lijder van zijn ziekte is genezen,

4 dan laat de priester voor degene die gereinigd wil worden, twee levende, reine vogels halen en cederhout, karmozijn en hysop.

5 De priester slacht een van de vogels boven een aarden schaal, gevuld met bronwater.

6 De nog levende vogel dompelt hij samen met het cederhout, de karmozijn en de hysop in het bloed van de vogel die boven het bronwater geslacht is.

7 Daarna besprenkelt hij degene die van zijn ziekte gereinigd wil worden zevenmaal en reinigt hem zo; de nog levende vogel laat hij wegvliegen. 8 Degene die gereinigd wil worden moet zijn kleren wassen, zijn haar afscheren en een bad nemen; dan is hij rein.

Hij kan terugkomen naar het kamp, maar hij mag de eerste zeven dagen nog niet in zijn tent komen.

9 Na die zeven dagen moet hij al zijn haren van hoofd, baard en wenkbrauwen afscheren. Daarna moet hij zijn kleren wassen en een bad nemen; dan is hij weer rein.

10 Op de achtste dag moet hij twee schapen zonder gebrek meebrengen, een lam van nog geen jaar en zonder gebrek, drie tiende issaron bloem met olie aangemaakt voor een meeloffer, en een log olie.

11 De priester die de reiniging voltrekt, brengt degene die gereinigd wil worden met zijn gaven voor de HEER, bij de ingang van de tent van samenkomst.

12 Hij offert het ene schaap met de log olie als schuldoffer en staande voor de HEER zondert hij beide af als gewijd aandeel van de priesters.

13 Hij slacht het dier in het heiligdom, op de plek waar men ook het zondeoffer en het brandoffer slacht. Want het schuldoffer is, evenals het zondeoffer, voor de priester:

het is hoogheilig.

14 De priester doet dan bij degene die gereinigd wil worden wat bloed van het offerdier op de rechteroorlel, de rechterduim, en de grote teen van zijn rechtervoet.

15 Hij giet wat olie in de palm van zijn linkerhand,

 

16 doopt er een vinger van zijn rechterhand in en sprenkelt zevenmaal olie voor de HEER.

17 Van de rest van de olie, die de priester nog in zijn linkerhand heeft, strijkt hij bij degene die gereinigd wil worden iets op de rechteroorlel, de rechterduim en de grote teen van zijn rechtervoet, over het bloed van het schuldoffer heen.

18 De olie die de priester dan nog op zijn hand heeft, smeert hij op het hoofd van degene die gereinigd wil worden. Zo voltrekt hij aan hem de verzoeningsrite voor de HEER.

19 Daarna draagt de priester het zondeoffer op en voltrekt de verzoeningsrite aan degene die van zijn onreinheid gereinigd wil worden. Ten slotte slacht hij het brandoffer

20 en draagt dit samen met het meeloffer op het altaar op. Zo voltrekt de priester voor hem de verzoeningsrite en wordt hij weer rein.

21 Is de man zo arm dat hij dit alles niet kan betalen, dan kan hij volstaan met een schaap voor een schuldoffer, dat als gewijd deel wordt afgezonderd om de verzoeningsrite voor hem te voltrekken, een issaron bloem met olie aangemaakt voor een meeloffer, een log olie

22 en twee tortels of duiven – wat hij zich kan veroorloven – voor een zondeoffer en een brandoffer.

23 Op de achtste dag van de reiniging brengt hij dit alles naar de priester, bij de ingang van de tent van samenkomst, voor de HEER.

24 Staande voor de HEER zondert de priester het schaap voor het schuldoffer en de log olie af als gewijd aandeel van de priesters.

25 Dan slacht hij het schaap voor het schuldoffer en doet bij degene die gereinigd wil worden wat bloed op de rechteroorlel, de rechterduim en de grote teen van zijn rechtervoet.

26 De priester giet wat olie in de palm van zijn linkerhand 27 en sprenkelt deze met zijn rechterwijsvinger zevenmaal voor de HEER.

28 Van de olie die hij nog op zijn hand heeft, doet hij bij degene die gereinigd wil worden iets op de rechteroorlel, de rechterduim en de grote teen van zijn rechtervoet, over het bloed van het schuldoffer heen.

29 De olie die de priester dan nog op zijn hand heeft, smeert hij op het hoofd van degene die gereinigd wil worden. Zo voltrekt hij aan hem de verzoeningsrite voor de HEER.

30 Dan draagt hij een van de tortels of duiven, naar gelang hij zich kan veroorloven,

31 als zondeoffer op, de andere als brandoffer tezamen met een meeloffer. Zo voltrekt de priester aan hem die gereinigd wil worden de verzoeningsrite voor de HEER. 32 Dit is de wet voor hen die aan huidziekten lijden en de gewone kosten van de reiniging niet kunnen betalen.’

 

The creed

People will believe often according a particular belief . But this conviction will give in most cases a lot of problems.

And that's always if they are thinking that their truth is the only real truth.

But if this valid truth will sounds too hard it will penetrate for to speak even by speak of a sect.

In that way the whole will be very implausible in a much broader context .

For this reason it is important that we always try to approach a real purity and we will begin to look more than once.

Within our own bodies, because in most cases there is a hidden pain of the humans matter you can choosen.
Its more better if we don't judge others and to follow the example of Jesus.
Jesus, the God-man who really wanted to surround himself with "whores" and  "criminals" and thus they didn't want to condemn and correct example could be.
For if  person is guilty of judgments and convictions, we would I like to refer to Peter three or name the story of Judas , ho have shown here. A nice revelation Peter, who so very clearly that the woman must listen to her husband and Judas who very clearly shows how his way of life ended when he wanted to sell for money his words. Here we can directly come to love the parable of succession:

 

    1. The two trees in Paradise
    2. Adam and Eve
    3. God and Mammon
    4. Cain and Abel
    5. Jacob and Esau
    6. Sarah and her slave Hagar
    7. Tamar and her stepfather Judah
    8. Jesus and his disciples are facing Legion
    9. The Samaritan high priest and his servant
   10. The two sons of the "prodigal son"

 

 

Above, therefore, a very large treasure of wealth that all count as a testimony of the book that can not be regarded as the book of truth for nothing: The Bible. I can easily double this list, because there are really dozens of examples to mention. And so it is as if people are extremely deaf and blind and do not yet know each of these stories and will be very concerned with the human body that they want to listen to and will not realize at all what they are doing. I repeatedly experience that

 

 

I meet people who are of great value, but who also express their human nature very clearly. trying to live. But still I see them judging and condemning and unfortunately not understanding each other. Words that I pronounce from my own human side are often used as evidence and then I can flirt with the much-loved phrase

 

 

 

' DO YOU SEE?

DID YOU SAY IT YOURSELF?

But then they apparently don't understand that I will really still be able to have a good relationship with their "most feared" opponent.

Some will even suggest that I will mix with the DEVIL or with SATAN, but nothing is actually according to them. human testimony.

As long as I try to live according to the words of Jesus who has been able to make clear to me:

LOVE YOUR ENEMIES!

I will try to follow this fact and assume that basically everyone will be a child of God. Then I will think back to my conversation with Major Bosshardt, who literally wanted to tell me in words: "We are all children of God and we all try to find God or not in our lives" Yes, and sometimes there is someone who can help you a little less can trust, but still this is the brilliance, the power and real radiation that for me the holy Bosshardt could radiate and as a 2nd mother Theresa not for nothing in the whole of the Netherlands d could be praised as the most persuasive believer in the whole of the Netherlands.

And even about her I hear very strong prejudices in church life and I have to swallow for a moment. People apparently want to believe in themselves incessantly and none of them carry their own crosses, even though that will be this week's motto again in the morning watch I read yesterday. In order to mention something about this, I would like to mention the following: In day 2, sacrifices are discussed in the healing of skin diseases. Almost like a medical encyclopedia, we find in it how to get rid of skin diseases.

The example: take 2 live clean birds, of which you are going to slaughter one over an earthenware bowl with spring water and then there are the ingredients of cedarwood, crimson and hyssop, which I don't know for a moment what it means, but take good then with 3 sheep, 2 male and 1 female sheep, one of which is slaughtered and immersed in a flour that has been prepared with olive oil and to which another 6/10 liter of olive oil must be added.

But in order not to want to write mistakes, here's the actual text that comes from the Bible and then Lv14.

So what I am saying here is that even the words

HAIR, BEARD + EYEBROWS are meaningfully mentioned in the Bible and that this is not just mentioned.

 

It even challenges me to actually test the prescription in the case of a skin disease, for I have never encountered such a narrowly defined prescription for healing in the Bible before. You couldn't possibly be called a quack if you actually put the test to the test here, I suspect.

Or maybe part of a visual language escapes me for a moment. It was also important for me to read about day 1, which I also read for the first time yesterday. In this we see very clearly a text that is about the well-intentioned Peter and gives a very good definition of

BEING IN THE SELF and read here we then when we keep the Bible with it and I completed this page with:

Mt16:22 PETER TOOK JESUS ​​APART AND WANT TO READ HIM AND SAY: GOD FORWARD YOU, IT WILL NOT HAPPEN TO YOU! Mt16:24-25 IF YOU WANT TO BE WITH ME, TAKE YOUR OWN CROSS AND FOLLOW ME! Mt:26 / BUT WHAT CAN A MAN GIVE BY DETAKING HIMSELF OF LIFE

I also read for the first time about the meaning of the bride's head covering and that is actually at almost every wedding ceremony. If I'd known that before my first marriage, it might have been saved someday. But the Bible literally gives the meaning of the head covering on a bride. From the text we read literally:

 

 

JUST AS A WOMAN SHOULD DEPEND ON HER MAN, SO MUST THE SOUL SHOULD DEPEND ON GOD

Or in other words: We cannot save ourselves and we are people who have "fallen".

We must accept as content that we will take HIM to our content.

This is what we believe in as the only solution of our human wandering and is the same for all mankind, so no one should put himself in a higher position than the other.

WHEN WE ARE BUILT IN THE BODY IT HAS TO LEAVE ITSELF

SO WE MUST SEE THE VISION OF LEARNING FOR OURSELVES

Cleaning rules

1 The LORD said to Moses:

2 “If a person who has a skin disease can be declared clean, the following rules apply. He must be brought to the priest.

3 He leaves the camp and starts an investigation. If it then appears that the sufferer of his disease is cured,

4 Then the priest sends for the one who wishes to be cleansed two live, clean birds, and cedar wood, crimson, and hyssop.

5 The priest slaughters one of the birds over an earthen bowl filled with spring water.

6 He plunges the living bird, together with the cedar wood, the crimson, and the hyssop, into the blood of the bird that was slaughtered over the spring water.

7 Then he sprinkles the one who wishes to be cleansed from his sickness seven times and thus cleanses him; he lets the bird still alive fly away.

8 The one who wants to be cleansed must wash his clothes, shave his hair, and bathe; then he is clean. He can come back to the camp, but he is not allowed to enter his tent for the first seven days.

9 After those seven days, he shall shave all his hair from his head, beard, and eyebrows. Then he should wash his clothes and take a bath; then he is clean again.

10 On the eighth day he shall bring two sheep without blemish, a lamb of less than a year and without blemish, three tenths of issaron of flour with oil prepared for a meal offering, and a log of oil.

11 The priest who purifies, brings the one who wishes to be cleansed with his gifts before the LORD to the entrance of the tent of meeting.

12 He offers the one sheep with the log of oil as a guilt offering, and standing before the LORD he separates them both as a consecrated portion from the priests.

13 He slaughters the animal in the sanctuary, in the same place where the sin offering and the burnt offering are also slaughtered. For the guilt offering, like the sin offering, is for the priest: it is most holy.

14 Then the priest puts on the one who wishes to be cleansed some of the blood of the sacrificial animal on the lobe of the right ear, the right thumb, and the big toe of his right foot.

15 He pours some oil into the palm of his left hand,

16 Dip the finger of his right hand in it and sprinkle oil seven times before the LORD.

17 Of the rest of the oil, which the priest still has in his left hand, he puts some on the lobe of the right ear, the right thumb, and the big toe of his right foot on the one who wishes to be cleansed, over the blood of the guilt offering.

18 And the oil that the priest still has in his hand, he puts it on the head of the one who wants to be cleansed. So he makes atonement for him before the LORD.

19 Then the priest offers the sin offering and makes atonement for the one who wants to be cleansed from his uncleanness. Finally he slaughters the burnt offering

20 and offer it with the meal offering on the altar. Thus the priest performs the atonement for him and he becomes clean again.

21 If the man is so poor that he cannot afford all this, he may suffice with one sheep for a trespass offering, which is set apart as a consecrated portion to perform the rite of atonement for him, one issaron of flour made with oil for a meal offering, one log oil

 

22 and two turtlenecks or doves—whatever he can afford—for a sin offering and a burnt offering.

23 On the eighth day of the cleansing he brings all these to the priest at the entrance of the tent of meeting before the LORD.

24 Standing before the LORD, the priest set apart the sheep for the guilt offering and the log of oil as a consecrated portion from the priests.

25 Then he slaughters the sheep for the trespass offering, and puts on the one who wishes to be cleansed some blood on the lobe of the right ear, the right thumb, and the big toe of his right foot.

26 The priest pours some oil into the palm of his left hand 27 and sprinkles it with his right index finger before the LORD seven times.

28 Of the oil that he still has in his hand, he puts on the lobe of the right ear, the thumb, and the big toe of his right foot, over the blood of the trespass offering, to the one who wishes to be cleansed.

29 The oil that the priest still has on his hand, he puts on the head of the one who wants to be cleansed. So he makes atonement for him before the LORD.

30 Then he wears one of the turtlenecks or doves, as he can afford,

31 as a sin offering, the other as a burnt offering, along with a meal offering. So the priest makes atonement for the LORD who wishes to be cleansed. 32 This is the law for those who suffer from skin diseases and cannot afford the ordinary cost of cleansing.”