uit THE NEW TESTAMENT  - RECOVERY VERSION OF (WITNESS LEE)

Openbaring

Gereserveerd.

WEEK 3 - DAG 3

Verzen

 

Op 3: 7 En schrijf aan de boodschapper van de kerk in 1 Philadelphia:

Deze dingen zegt de 2Holy One, de ware, Degene die de 3sleutel van David heeft,

deIemand die opent en niemand sluit, en sluit en niemand opent:

 

8 Ik ken uw werken; zie,

Ik heb u een geopende deur voorgehouden, die

niemand kan sluiten,

omdat je een kleine kracht hebt

en Mijn 3-woord hebt gehouden

en hebben mijn naam niet geweigerd.

 

9 Zie, ik zal degenen maken van de 1synagoge van Satan, degenen die zichzelf noemen

Joden zijn het niet, maar liegen

- zie, ik zal ze laten komen en

val voor je voeten

en weet dat ik van je gehouden heb.

 

Voetnoten

71 Het Griekse woord betekent broederlijke liefde. Als teken geeft de kerk in Philadelphia een prefectuur het juiste kerkelijk leven hersteld door de broeders die in het begin door de Heer in Engeland waren opgewekt

deel van de negentiende eeuw.

Net zoals de hervormde kerk, voorafgegaan door de kerk in Sardis, was een reactie op de afvallige katholieke kerk, voorafgegaan door de kerk in Thyatira,

dus de kerk van broederlijke liefde was een reactie op de dode hervormde kerk. Deze reactie zal

voortgaan als een anti-getuigenis tegen zowel het afvallige katholicisme als het gedegradeerde protestantisme tot de Heer  terug komt.

72 Voor de kerk van broederlijke liefde is de Heer de Heilige, de ware, door wie en

met wie de herstelde kerk heilig kan zijn, gescheiden van de wereld, en waar, trouw aan

God.

73 Voor de herstelde kerk is de Heer ook Degene die de sleutel van David heeft, de sleutel van

het koninkrijk, met autoriteit om te openen en te sluiten. De Heer gebruikt deze sleutel om met de

herstelde kerk.

81 Als Degene die de sleutel van David heeft en die opent en niemand zal sluiten, de Heer

heeft de herstelde kerk een geopende deur gegeven, die niemand kan sluiten. Sinds het herstel van

het eigenlijke kerkleven begon in het begin van de negentiende eeuw, tot nu toe een deur

is altijd wijd opengesteld voor het herstel van de Heer. Het meer georganiseerde christendom probeert het

om de deur te sluiten, hoe breder deze wordt geopend. Ondanks veel tegenstand staat vandaag de deur open

wereldwijd. De sleutel ligt in de hand van het hoofd van de kerk; het is niet in de hand van de

tegenstanders.

82 Dit geeft aan dat het de Heer behaagt dat we niet veel voor Hem doen, maar ons doen

ons beste voor Hem met wat we hebben.

83 Het woord van de Heer is de uitdrukking van de Heer en de naam van de Heer is de Heer Zelf.

De afvallige kerk week af van het woord van de Heer en werd ketters. De hervormde

kerk, hoewel tot op zekere hoogte hersteld naar het woord van de Heer, heeft de naam van de Heer afgewezen

zichzelf te benoemen, met veel andere namen, zoals Lutheran, Wesleyan, Anglican,

Presbyteriaan, Baptist, etc. De herstelde kerk is niet alleen volledig teruggekeerd naar de

Het woord van de Heer, maar heeft ook alle andere namen dan die van de Heer Jezus Christus opgegeven. De herstelde kerk is absoluut van de Heer en heeft niets te maken met welke denominaties dan ook (alle namen). Afwijken van het woord van de Heer is afvalligheid, en een kerkgenootschap.

© 2020 Gospel Bookroom of the Philippines, Inc. Alle rechten voorbehouden.
door een andere naam aan te nemen dan die van de Heer is spirituele hoererij. De kerk, als de pure
maagd omhelsd aan Christus (2 Kor. 11: 2), mag geen andere naam hebben dan die van haar Echtgenoot. Allemaal
andere namen zijn een gruwel in de ogen van God. In het herstelde kerkleven zijn er geen
leer van Bileam (2:14), geen leer van de Nikolaïeten (2:15), geen leer van Izebel
(2:20), en geen mysterieuze doctrines van Satan (2:24); er is alleen het zuivere woord van de Heer.
De herstelde kerk heeft geen denominaties (namen); het heeft alleen de unieke naam van de Heer
Jezus Christus. De afwijking van het woord tot ketterijen en de verheerlijking van vele andere namen
dan die van Christus zijn de meest opvallende tekenen van het ontaarde christendom. De terugkeer naar de
puur woord van alle ketterijen en tradities en de verheerlijking van de naam van de Heer door te verlaten
elke andere naam vormt het meest inspirerende getuigenis in de herstelde kerk. Dit is
waarom de kerk in het herstel van de Heer de openbaring en aanwezigheid van de Heer heeft en uitdrukt
de Heer op een levende manier, vol licht en met de rijkdom van het leven.
91 Zie noot 95 in hfst. 2.
92 Zie noot 94 in hfst. 2.
93 De joodse synagoge houdt vast aan het jodendom, dat bestaat uit de bemiddelende priesters,
de verordeningen van brieven, de materiële tempel en de aardse beloften. De herstelde
de kerk heeft het jodendom onderdrukt door haar dwaling en koppigheid aan de kaak te stellen
boven vier dingen en heeft ervoor gezorgd dat de joden wisten dat de Heer van haar hield.

REVELATION

reserved.

WEEK 3—DAY 3

Verses

 

Rev 3:7 And to the messenger of the church in 1Philadelphia write:

These things says the 2 Holy One, the true One,

 the One who has the 3key of David,

the One who opens and no one will shut,

and shuts and no one opens:

 

8 I know your works; behold,

I have put before you an 1opened door which

no one can shut,

because you have a 2little power

and have kept My 3word

and have not denied My 3name.

 

9 Behold, I will make those of the 1synagogue of Satan, those who call themselves

Jews and are 2not, but lie—behold, I will cause them to come and

fall 3prostrate before your feet and to know that I have loved you.

 

Footnotes

71 The Greek word means brotherly love. As a sign, the church in Philadelphia prefigures

the proper church life recovered by the brothers raised up by the Lord in England in the early

part of the nineteenth century. Just as the reformed church, prefigured by the church in

Sardis, was a reaction to the apostate Catholic Church, prefigured by the church in Thyatira,

so the church of brotherly love was a reaction to the dead reformed church. This reaction will

continue as an anti-testimony to both apostate Catholicism and degraded Protestantism until

the Lord comes back.

72 To the church of brotherly love, the Lord is the Holy One, the true One, by whom and

with whom the recovered church can be holy, separated from the world, and true, faithful, to

God.

 

73 To the recovered church, the Lord is also the One who has the key of David, the key of

the kingdom, with authority to open and to shut. The Lord uses this key to deal with the

recovered church.

81 As the One who has the key of David and who opens and no one will shut, the Lord

has given the recovered church an opened door, which no one can shut. Since the recovery of

the proper church life began, in the early part of the nineteenth century, until now, a door

has always been opened wide to the Lord’s recovery. The more organized Christianity tries

to shut the door, the wider it is opened. In spite of much opposition, today the door is open

worldwide. The key is in the hand of the Head of the church; it is not in the hand of the

opposers.

82 This indicates that what pleases the Lord is not our doing much for Him but our doing

our best for Him with what we have.

 

83 The Lord’s word is the Lord’s expression, and the Lord’s name is the Lord Himself.
The apostate church has deviated from the Lord’s word and become heretical.

The reformed
church, though recovered to the Lord’s word to some extent, has denied the Lord’s name by
denominating herself, taking many other names, such as Lutheran, Wesleyan, Anglican,
Presbyterian, Baptist, etc.

The recovered church not only has returned in a full way to the
Lord’s word but also has abandoned all names other than that of the Lord Jesus Christ.

The recovered church belongs to the Lord absolutely, having nothing to do with any denominations
(any names). To deviate from the Lord’s word is apostasy,

and to denominate the church.

© 2020 Gospel Bookroom of the Philippines, Inc. All rights reserved.
by taking any name other than the Lord’s is spiritual fornication. The church, as the pure
virgin espoused to Christ (2 Cor. 11:2), should have no name other than her Husband’s. All
other names are an abomination in the eyes of God. In the recovered church life there are no
teachings of Balaam (2:14), no teachings of the Nicolaitans (2:15), no teachings of Jezebel
(2:20), and no mysterious doctrines of Satan (2:24); there is only the pure word of the Lord.
The recovered church has no denominations (names); it has only the unique name of the Lord
Jesus Christ. The deviation from the word to heresies and the exalting of many names other
than that of Christ are the most striking signs of degraded Christianity. The return to the
pure word from all heresies and traditions and the exalting of the Lord’s name by abandoning
every other name constitute the most inspiring testimony in the recovered church. This is
why the church in the Lord’s recovery has the revelation and presence of the Lord and expresses
the Lord in a living way, full of light and with the riches of life.
91 See note 95 in ch. 2.
92 See note 94 in ch. 2.
93 The Jewish synagogue holds on to Judaism, which comprises the mediatorial priests,
the ordinances of letters, the material temple, and the earthly promises. The recovered
church has subdued Judaism by exposing its error and stubbornness in holding on to the
above four things and has caused the Jews to know that the Lord has loved her.

 

WEEK 4 - DAG 3

Verzen

Op 4: 7 En het eerste levende schepsel was als een leeuw, en het tweede levende schepsel

als een kalf, en het derde levende wezen had een gezicht als dat van een man,

en het vierde levende wezen was als een vliegende arend.

8 En de vier levende wezens, elk met zes vleugels per stuk,

zijn vol ogen rond en binnen; en ze hebben dag en nacht geen rust,

zeggende: 1Heilig, heilig, heilig, Here God de Almachtige, 2wie was en wie is en

wie komt er.

9 En wanneer de vier levende wezens 1glorie en eer en dank aan geven

Hem die op de troon zit, voor Hem die eeuwig en altijd leeft,

10 De vierentwintig oudsten zullen vallen voor Hem die op de troon zit en

aanbid Hem die eeuwig en altijd leeft; en zij zullen hun kronen werpen

voor de troon, zeggende:

11 U bent het waard, onze Heer en God, om de glorie en de eer te ontvangen

en de kracht, want U hebt alle dingen geschapen, en vanwege Uw wil

ze waren en werden gemaakt.

Voetnoten

71 Qua uiterlijk lijken de vier levende wezens op de cherubs in Ezech. 1: 5-10 en

10: 14-15. Doordat ze elk zes vleugels hebben (vers 8), zijn ze als de serafijnen in Jes. 6: 2. (De

cherubs in Exo. 25:20 en 1 Koningen 6:27 hebben twee vleugels, en de cherubs in Ezech. 1: 6 hebben

vier vleugels.) Ze moeten een combinatie zijn van de cherubs en de serafijnen. Zoals de serafijnen,

ze zijn voor Gods heiligheid (Jes. 6: 3), verwijzend naar Gods natuur, en als cherubs zijn ze

39

© 2020 Gospel Bookroom of the Philippines, Inc. Alle rechten voorbehouden.

tot eer van God (Ezech. 10: 18-19; Heb. 9: 5), verwijzend naar Gods uitdrukking. Daarom blijven ze staan

voor Gods aard en expressie.

81 Het drie keer noemen van heilig, zoals in Jes. 6: 3, impliceert dat God drie-enige is.

82 Het gebruik van drie tijden om te spreken over Gods bestaan ​​houdt ook in dat God drie-enige is.

Zie noot 43 in hfst. 1.

91 De lof van zowel de vier levende wezens in dit vers als de vierentwintig oudsten

in vers 11 zijn samengesteld uit drie items, wat impliceert dat zowel de levende wezens als de oudsten

prijzen de Drie-enige God. De eerste twee items, glorie en eer, zijn op beide plaatsen hetzelfde,

maar het laatste item is anders: in de lof van de vier levende wezens is het laatste item

bedankt - ze zijn verlost en zijn dankbaar voor de verlossing van Gods genade; terwijl in

de lof van de vierentwintig oudsten het laatste item is macht - als de heersers van het universum

(ze zijn niet de verloste schepsels), ze waarderen de kracht van God, waardoor ze regeren.

101 Volgens de voorgaande verzen impliceert dit deel van het heilige Woord dat wanneer

de verloste heiligen - vertegenwoordigd door de man onder de vier levende wezens, die verlost zijn -

zijn geperfectioneerd en verheerlijkt om de juiste priesters en koningen te zijn (20: 6), de tijdelijke

priesters en koningen, de vierentwintig engelenoudsten, zullen uit hun ambt treden. Deze

wordt geïmpliceerd door het feit dat ze hun kronen voor de troon zullen werpen.

111 Zie noot 91.

112 God is een God van doel, met een wil van Zijn eigen welbehagen. Hij heeft alles voor gemaakt

Zijn wil om Zijn doel te bereiken en te vervullen. Dit boek, dat God onthult

universele administratie, toont ons het doel van God. Vandaar dat bij de vierentwintig oudsten '

lof aan God over Zijn schepping, Zijn schepping is gerelateerd aan Zijn wil.

WEEK 4—DAY 3

Verses

Rev 4:7 And the first living creature was 1like a lion, and the second living creature

like a calf, and the third living creature had a face like that of a man,

and the fourth living creature was like a flying eagle.

4:8 And the four living creatures, each one of them having six wings apiece,

are full of eyes around and within; and they have no rest day and night,

saying, 1Holy, holy, holy, Lord God the Almighty, 2who was and who is and

who is coming.

4:9  And when the four living creatures give 1glory and honor and thanks to

Him who sits upon the throne, to Him who lives forever and ever,

4:10 The twenty-four elders will fall before Him who sits upon the throne and

worship Him who lives forever and ever; and they will 1cast their crowns

before the throne, saying,

11 You are worthy, our Lord and God, to receive the 1glory and the honor

and the power, for You have created all things, and because of Your 2will

they were, and were created.

Footnotes

71 In appearance, the four living creatures resemble the cherubim in Ezek. 1:5-10 and

10:14-15. In that they each have six wings (v. 8), they are like the seraphim in Isa. 6:2. (The

cherubim in Exo. 25:20 and 1 Kings 6:27 have two wings, and the cherubim in Ezek. 1:6 have

four wings.) They must be a combination of the cherubim and the seraphim. As the seraphim,

they are for God’s holiness (Isa. 6:3), referring to God’s nature, and as the cherubim, they are

39

© 2020 Gospel Bookroom of the Philippines, Inc. All rights reserved.

for God’s glory (Ezek. 10:18-19; Heb. 9:5), referring to God’s expression. Hence, they stand

for God’s nature and expression.

81 The mentioning of holy three times, as in Isa. 6:3, implies that God is triune.

82 The use of three tenses in speaking of God’s existence also implies that God is triune.

See note 43 in ch. 1.

91 The praises of both the four living creatures in this verse and the twenty-four elders

in v. 11 are composed of three items, implying that both the living creatures and the elders

are praising the Triune God. The first two items, glory and honor, are the same in both places,

but the last item is different: In the praises of the four living creatures the last item is

thanks—they are redeemed and are grateful for the redemption of God’s grace; whereas in

the praises of the twenty-four elders the last item is power—as the rulers of the universe

(they are not the redeemed creatures), they appreciate the power of God, by which they rule.

101 According to the preceding verses, this section of the holy Word implies that when

the redeemed saints—represented by the man among the four living creatures, who are redeemed—

have been perfected and glorified to be the proper priests and kings (20:6), the temporary

priests and kings, the twenty-four angelic elders, will resign from their offices. This

is implied by the fact that they will cast their crowns before the throne.

111 See note 91.

112 God is a God of purpose, having a will of His own pleasure. He created all things for

His will that He might accomplish and fulfill His purpose. This book, which unveils God’s

universal administration, shows us the purpose of God. Hence, in the twenty-four elders’

praise to God concerning His creation, His creation is related to His will